מעורב הופס ליום רביעי: SI: SEXUAL MISCONDUCT IN MAVERICKS / מנחם לס

זה ב-SI שהגיע היום בבוקר בקשר לאווירה והתנהגות של SEXUAL MISCONDUCT בדאלאס מבריקס, עם תמונה של מארק קיובן. בדיוק היום כתבתי על הטנקינג שהוא החליט לבצע, ועתה הסיפור הזה. עדיין לא קראתי וזה יופיע היום במאמר ניפרד או מחר כחלק מהמעורב!

1. אני מבין שזה היה משהו מיוחד: מיליון דולר. שאלות? למומי (או דיויד 'פאקו' סעדה, שנראה לי GAMBLER אחול מניוקי, עם שם 'פאקו' ישר לווגאס!)

אתמול קרה משהו מיוחד בפוקר כשמישהו הרוויח מיליון בקור רוח משגע. הדוק לא מבין גדול במשחק אז שאלות תפנו למומי או לפאלקו.

זה מה שהיה:

 

Viktor Blom stared at a board that would make any poker player at any level super nervous.

While playing heads up in what would turn out to be final hand of the 2018 Partypoker Millions Germany Main Event, Blom ended up making the gutsiest call to win it all.

Here’s what went down: Blom had a King-6 offsuit, and opponent Pavel Plesuv held a Queen-7 of diamonds. The flop was a Queen-9-King that included a diamond. Blom had top pair.

But when the Ace of diamonds appeared, Plesuv bet on a flush draw that never came — the river was the 5 of hearts. Blom had the best hand but didn’t know it, and his decision became a lot harder when Plesuv bluffed with an all-in call.

Blom sweated it out — there was the possibility that Plesuv had a pair of Aces or a flush with hearts, or maybe even a straight. But he battled through it and called for the win, and the announcers’ reaction should tell you what an incredible decision it was.

*

 

*****************

Viktor Blom (born 26 September 1990) is a Swedish high-stakes online poker player, best known by the online poker name Isildur1.[1] His rise to fame drew considerable attention around the poker world in late 2009,[2][3][4] when he took part in all ten of the largest pots in online poker history.[5][6] In December 2010, it was announced that then-anonymous Isildur1 had joined Team PokerStars Pro. Blom's identity was revealed by PokerStars on January 8, 2011, at the PokerStars Caribbean Adventure.[1] Blom parted ways with PokerStars in August 2012 and was quickly signed-up by Full Tilt Poker on October 15, 2012, along with rival high-stakes player Tom Dwan.[7

****************

2. מייקל עושה סוף-סוף משהו לקבוצתו: מביא את קופצ'אק לנהלה! (אם זה צעד טוב? זאת כבר שאלה אחרת)

מייקל ג'ורדן לא יחדש את חוזהו של ריץ' צ'ו כמנכ"ל ההורנטס (the team announced). במקומו, הקבוצה תציע את הג'וב למיץ' קופצ'אק, מנכ"ל הלייקרס לשעבר שיהיה שותף עם באז פטרסון, המריץ את משרדי ההורנטס בהווה.

עד כמה שידוע, הקבוצה עדיין לא הצליחה ליצור מגע עם קופצ'אק בינתיים.

צ'ו – המשמש כמנכ"ל כבר מ-2011, לא הצליח לבצע שום תנועה רצינית בתקופת הטרייד האחרונה למרות כל השמועות על רצונו של קמבה וולקר לעבור לקבוצה אחרת ( trade rumors).

למה קופצ'אק הוא צעד מעל בינתי. קופצ'אק היה מנכ"ל הלייקרס משנת 2000, אחרי שלמד את התורה מג'רי ווסט משנת 1986 ואילך. בזמן שהותו בלייקרס כסגנו של ווסט, וכמנכ"ל ראשי, הקבוצה זכתה בארבע אליפויות, אבל לא הצליחה לעשות את הפלייאוף באף אחת מארבע השנים האחרונות – הבצורת הארוכה ביותר של הקבוצה, וסופה עדיין לא נראה לעין. לג'יני באס נמאס לחכות והיא הביאה את מג'יק, שפיטר את קופצ'אק (כמובן שהצוו הגיע מפי הבלונדינית) על המקום.

סופה של תקופת קופצ'אק היא רשימת כביסה די ארוכה של החלטות שגויות. אחרי שפיל ג'קסון עזב-הועזב-פוטר (סמן את התשובה הנכונה בעיגול) ע"י אהובתו, קופצ'יאק הביא את מייק בראון כמאמן שהחזיק מעמד עונה אחת. הוא החליפו במקרה אבוד עוד יותר – מייק ד'אנטוני – שניסה להשליט את תורתו 'PACE-AND-SPACE' עם דווייט האוארד, פאו גאסול, וקובי בריאנט – שחקנים שהתאימו לשיטתו כמו שריבוע מצליח להיכנס למשולש. אז גם האמריקאי-איטלקי נישלח ללישכה, והופ, הגיע ביירון סקוט. קופצ'אק מיהר להחתים את טימוטי מוזגוב ולואל דנג, שניהם כבר ביקנעם אחרי שהיו במוחרקה ושניהם בני 30+, ומה שהוא נתן להם זה ארבע שנים במחיר 130 מיליון, חבטה בכל הכוח בבטן שהלייקרס עדיין מקיאה ממנה.

אבל ישנה כאן גם מסורת ושמירת אמונים: חברו לחדר של מייקל בשתי שנותיו באונ' צפון קרולינה היה פטרסון, ויחד הם זכו באליפות ה-NCAA. ג'ורדן היה ה-"BEST MAN" בחתונתו של פטרסון, וקופצ'אק אף הוא איש הטאר-הילס של UNC שם זכה גם בתוארי אול אמריקן, ושחקן השנה של ה-ACC.

לך תדע. אם דין סמית' היה עדיין בחיים, אולי מייקל היה מחתים גם אותו כ-ADVISER, משהו שג'רי ווסט עושה בקליפרס, ואז UNC היתה יכולה להתחיל להיות קבוצת ה-G של שרלוט!

3. העיר הקטנה KINSTON היא גן העדן של תינוקות כדורסל

 

 

ESPN הגדיר את קינסטון, צפון קרולינה, כ-

America's Basketball Heaven

בקסטר הולמס מגדיר את העיר הפצפונת שסבלה – וסובלת עד היום – מכנופיות מסוכנות, חוסר עבודה, מכות טבע כשטפונות והוריקאנים, ואפילו סכנת הכחדה אטומית, כעיר המייצרת יותר שחקני כדורסל PER CAPITA מכל מקום אחר בעולם. מאמר מצויין ב-ESPN שהוא ארוך מדי לתרגום, אבל מומלץ ביותר:

http://www.espn.com/espn/feature/story/_/id/22467698/how-kinston-north-carolina-became-greatest-producer-nba-talent-america

4. לא ידעתי שמארק קיובן טיפש עד כדי כך שהוא "ביקש" משחקניו לא לנצח משחקים!

לפי הדאלאס מורנינג ניוז, מארק קיובן בעל הדאלאס מבריקס ביקש פגישה עם שחקני קבותצו, בה הוא הסביר להם את מצב הקבוצה, ואת הצורך להפסיד כמה שיותר משחקים ולבצע 'TANKING' כדי לזכות בבחירה גבוהה בדראפט.

https://sportsday.dallasnews.com/dallas-mavericks/mavericks/2018/02/19/mavericks-owner-mark-cuban-admits-telling-players-tanking-best-option

או:

http://dfw.cbslocal.com/2018/02/19/mark-cuban-dallas-mavericks-tanking/

 

או בכל אתר המכסה NBA.

הוא בעל הקבוצה הראשון שמודיע בקול רם ובחוצות העיר שהוא רוצה שקבוצתו תפסיד כמה שיותר משחקים, ואני מקווה שאפילו שבקשתו תשיג בדיוק ההיפך, הייתי מת שאדם סילבר ייקח ממנו איזה מיליון על שפתח את פיו.

אולי מארק קיובן פיקח באינטרנט שם עשה את עושרו (הוא גם היה בר מזל עם הטיימינג ועם הרעיון), אבל אין לו מושג בנפש האדם.

מה הוא חושב?

האם הוא באמת חושב  ששחקנים כמו סלאח מרג'י, פינלי סמית', ג'ונתן מוטלי, גיאן קאבל, קייל קולינוורת', או ג'לן ג'ונס – איכפת להם אם דאלאס תצליח או לא תצליח להשיג שחקנים טובים? הרי כל שחקן טוב דוחק אותם יותר אחורה בשורה, עד שיישארו מחוסרי עבודה. הדבר היחיד שאיכפת להם זה להיראות טוב, ואם קיובן לא ירצה בהם, אולי מישהו אחר כן ירצה. כל שחקן טוב הוא מכה לכל שחקני הקבוצה שאינם ברוטציה (וגם לאלה שבסוף הרוטציה).

ומה בקשר לשחקני החמישייה? האם שחקנים כהאריסון בארנס, דניס סמית', ג'יי ג'יי בריאה, ווסלי מת'יוס, יוגי פרל, דווין האריס – טוב, את דניס סמית' אני מוציא מהרשימה כי הוא יותר מדי טוב – רוצים מתחרים על מקומם ברוטציה? על דירק נוביצקי אני לא מדבר כלל!

בחיים לא.

אז מה הוא רוצה? שיחמיצו בכוונה? שלא ישמרו? שיאבדו כדורים?

מארק קיובן יכול לקפוץ להם. כל אחד בקבוצה ישחק הכי טוב שהוא יכול, בכל משחק, ובכל רגע, כי כל אחד חושב רק על עצמו (ומי מאשימם שהם חושבים קודם כל על עצמם ולא על מארק קיובן הביליונר, וכוכב 'SHARK TANK'?).

אתם יודעים כיצד הוא יכול להשיג מה שהוא רוצה? ע"י חתימת חוזים עתידיים ארוכי שנים עם שחקניו ואם הוא מוגבל ל-15, שיחתום איתם חוזים בקבוצת ה-"G" או באחת מחברותיו. אחרת הם יעלו כל משחק לשחק הכי טוב שהם יכולים.

ואם מארק יכריח את ריק קרלייל לשחק רק עם שחקני ספסל, שחקני החמישייה ייפנו לאיגוד השחקנים שיעזור להם בדילמה שנוצרה, וזה יכול להיות הסוף של קיובן כבעל קבוצת NBA.

(הייתי משלם עכשיו $1,000 לראות את הסרטון בו מארק קיובן מבקש משחקניו להפסיד משחקים, ואת השאלות והתשובות שבאו אחרי בקשתו).

 

*********************

אז עכשיו הקשיבו לי, לפני שעוד רפה הבנה כותב לי שזאת "הוכחה" שיש טנקינג: אני בטוח שהרבה בעלי קבוצות היו מעוניינים בטנקינג מהרבה סיבות שלא אפרטן כאן.

קיובן אומר גלויות שהוא רוצה טנקינג כדי לזכות בשחקן עליון מהדראפט.

אז קיראו מה שכתבתי בעיון (או אל תענו לי) ותסבירו לי כיצד קיובן יכול להפוך את תכניתו מתיאוריה למעשה. מי יסכים לשחק כמו פוץ כדי למלא את רצונו של קיובן, אלא אם-כן קיובן מבטיח לו חוזה שמן למפרע לשנים הבאות?

************************

5. אייזיה תומאס (ה-HOF): אם אני לברון, אני חותם עם הווריורס!

*

*
6. ה-NCAA משנה את עונות הכדורסל של אוניברסיטת לואיוויל של שנות 2012 (פיינל פור) ו-2013 (אליפות המכללות) כעונות הפסדים של 2-0 בכל המשחקים!

 

Louisville players criticize NCAA: 'The mistakes that Andre McGee made didn't have to do with us'

 

ה-NCAA החליטה לבטל את ניצחונה של אונ' לואיוויל ב-NCAA של 2013, ולהכריזע על כל משחקיה באותה עונה כמשחקי הפסד בשעור 0-2. גם עונת 2012 (הגעה לפיינל פור) הפכה לעונת הפסדים של 2-0 בכל המשחקים. המאמן ריק פיטינו התפטר מהאוניברסיטה ברגע שנודעה האשמה.

אוניברסיטת לואיוויל הגישה ערעור על העונש, והערעור נידחה סופית. העונש קובע שעל אונ' לואיוויל להוריד את דגל האליפות ממרומי האולם, להחזיר את גביע האליפות, ולרשום את כל משחקי העונה בספרי האוניברסיטה כהפסדים.

Members of the Louisville men's basketball team that won the 2013 national title have criticized the NCAA for its ruling Tuesday to have the championship vacated, though they say it won't change what the Cardinals accomplished.

"I don't care that much about the perception," Luke Hancock, the 2013 Final Four Most Outstanding Player, told ESPN. "And I don't think it changes that much. We won those games. It's not like that never happened."

"It's dumb," former player Kevin Ware added. "At the end of the day, the mistakes that Andre McGee made didn't have to do with us. The NCAA is a joke."

מה שאנדרה מגי עשה כשהיה סגן המנהל האתלטי של האוניברסיטה היה להביא נערות סטריפטיז להצגות ערום בפני השחקנים, ומה שהלך אחרי 'ההצגות' זה כבר עניין ניחושי לכל אחד.

קווין וור, אחד משחקני הקבוצה של אז, מצביע על טבעת האליפות ואמר: "לי יש את הטבעת השמנה הזאת על האצבע ושום NCAA לא לוקחת אותה ממני 'CAUSE I AIN'T GIVING IT TO THEM!'"

 

 הדגל (2013) הזה חייב לרדת

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
191 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
6 years ago

אם הבעלים של דלאס אכן אמר את הדברים המיוחסים לו, נראה שאכן יש ת'נקינג ב NBA. ממש בלי בושה.

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

ד"ר הופמן! קראת מה שכתבתי? כנראה שלא.

קרא שוב, ותאמר לי אתה כיצד קיובן יכול לקיים את תכניתו מההצהרה למעשה.

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

זה לא ת'נקינג. זה תנקינג

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
6 years ago
Reply to  מנחם לס

לא ברור למה אנחנו מתווכחים פה.
הבוס רוצה תנקינג או ת'נקינג והם כנראה לא. אם דאלס תגמור באחד מ 3 המקומות האחרונים, מה זה אומר? ובלי כעס מנחם. תהיה רגוע 🙂 זה ישנה לשחקנים שרוצים לשמור על ערכם? ברור לי שאף אחד לא ממש רוצה לעשות תנקינג והאחרון שיעשה את זה הוא ריק קרלייל אבל הבוס הוא הבוס ומספיק ששחקן אחד או שניים זורקים רגל וזה משפיע על כל הקבוצה.
העובדה היא שמדברים על זה בכל מקום.

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

איזה כעס? סתם דוק לדוק

Berch
Berch
6 years ago
Reply to  מנחם לס

זה לא טימוטי זה טימופיי מוזגוב 🙂

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
6 years ago
Reply to  Berch

התכוונת לטימופליי 🙂

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

ובנוסף לכל מה שאני כתבתי, אף איש לא יקנה כרטיס למשחקי חוץ של דאלאס, וישנם אולמות שרק חצי או 2/3 מכורים למפרע. הוא יעלה מיליונים לבעלי הקבוצות האחרות.

דדי
דדי
6 years ago

"למה קופצ'אק הוא צעד מעל בינתי"

כמו כל כך הרבה פעולות בקריירה הניהולית של שניהם (כולל כמה טריידים של הלייקרס בתקופת קאפצ'ק עם שארלוט של ג'ורדן) – התשובה היא הקשר הצפון קרולייני.

אנחנו כאן שוכחים מזה ברגע שהם מגיעים לנבא, אבל קבוצת ההתייחסות הכי עמוקה של שחקני נבא, לנצח תהיה קבוצת הקולג' שלהם.
האחווה היא חוצת דורות וממשיכה לשחק תפקיד בפעולות של שחקני עבר בעמדות מפתח ניהוליות.

דדי
דדי
6 years ago
Reply to  דדי

האמת היא שאני מרגיש קצת אשם שגנבתי כאן לשימי ריגר את הרגע שבו השעון המקולקל שלו סוף סוף דייק…

אבל בעצם הוא חייב לי ולכולנו על אין סוף שעות מעיקות בבירבורי קולג'ים, אז יאללה.

חמי
חמי
6 years ago
Reply to  דדי

חח כל כך נכון, בלי שימי אולי פחות הייתי שם לב לקולג'ים

trusttheprocess
trusttheprocess
6 years ago

מרק קובאן הוא צבוע מגעיל , הוא בטופ 5 ברשימת החיסול של פילדלפיה קצת אחרי סטן ואן גנדי(תראו מה קורה במשחקים של דטרויט-פילי , נותנים להם בראש עד שואן גנדי יקבל התקף לב על המגרש)
קובאן היה אחד הביקורתיים ביותר נגד הינקי

ואמר את הדברים הבאים
https://www.foxsports.com/nba/story/mark-cuban-explains-why-the-mavericks-will-never-tank-an-nba-season-112816

הבעיה שלקובאן אין מושג איך לעשות טנקינג כמו שצריך וגם אין לו מושג איך לבחור שחקנים בדראפט

שמעון
שמעון
6 years ago

מזכיר את דוראנט וביבי 🙂

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

זה נכון שהוא מגעיל!

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

trusttheproces – אולי תסביר לנו כדי שגם אנחנו נבין כיצד קיובן צריך לעשות טנהקינג ???(אבל קרא בעיון מה שכתבתי על למה הוא לא יכול לעשות דבר, לפני שאתה עונה!)

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago
Reply to  מנחם לס

ז"א הוא יכול: להבטיח לאיזה 3-4 שחקנים שעליהם יהיה לפשל שוב ושוב חוזה מצויין, ארוך ימים, כשהעונה תיגמר ב-DISASTER.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  מנחם לס

ברבע האחרון של העונה שעברה מקדונו הוציא מהרוטציה (מקדונו, ה-GM, לא ווטסון המאמן) של הסאנס את צ'אנדלר, בארבוסה, ובלדסאו,
וזה כאשר בחלק מהמשחקים בוקר היה פצוע.
הנימוק הרשמי היה "בכדי לתת יותר דקות לצעירים".
אין דרך אחרת לכנות את המהלך חוץ מ-"טנקינג".

נכון, אי אפשר לגרום לשחקנים שעולים על הפרקט להפסיד בכוונה.
אבל אפשר להחליש את סגל הקבוצה כך שהוא לא יהיה תחרותי יותר.

הסאנס הפסידו 14 מ-16 משחקי הקבוצה האחרונים, בעונה שעברה.

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

לשחקנים שמרגישים שהם ניפלטים בכוונה, ולא מקבלים דקות בכוונה על מנת לעשות 'טנקינג', מותר לפנות לאיגוד השחקנים ולבקש בטוררות בטענה שפוגעים במחייתם ובעתידם בכוונה תחילה.

אני מתפלא על שחקני הסאנס שבכוונה לא ה כניסו אותם שהם לא עוררו מהומה, אלא אם כן היה שם איזה שהוא סידור

trusttheprocess
trusttheprocess
6 years ago
Reply to  מנחם לס

זה פשוט לא נכון מה שאתה אומר.
כל שחקן שמספסלים אותו יכול לאמר את זה .
סקרמנטו עשו את זה לג'ורג' היל השנה והוא לא היה יכול לעשות שום דבר כל עוד הוא מקבל את המשכורת שלו בזמן

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

פרוסס, אתה לא צודק.
קבוצה לא יכולה לפגוע בקריירה של שחקן לצורכי טנקינג.
הבעיה היא שזה לא קל להוכיח ששחקן הוצא מחוץ לסגל מסיבות שלא קשורות לכדורסל.
אבל זה כבר בעבר, שה-NBPA פנו לבוררות במצבים כאלו.

מצב דומה מתרחש היום בניקס, כאשר הניקס לא רוצים כל מגע עם נואה. אם תעקוב אחרי הדיווחים, ההחלטה שנואה "בחוץ" היא הדדית, ונדרשה לשם כך הסכמת השחקן.

אחד העם
אחד העם
6 years ago

בהיבט המשפטי יש מספיק פסיקה שקובעת כי הגבלה מקצועית, *גם ללא פגיעה בשכר* אסורה ביחסי עובד מעביד.
לפחות בישראל זה המצב, כולל פסיקות בביהמ"ש העליון

שמעון
שמעון
6 years ago

אחד העם- שחקן שיעשה דבר כזה ימצא קבוצה כמו שקפרניק ימצא קבוצה. הסיכוי שלו בתור שחקן פח הרבה יותר גדול למצוא קבוצה מאשר אם הוא ילך לערכאות משפטיות, הוא גמר בליגה הזאת ולאף שחקן לא באמת אכפת עד כדי כך, הם רוצים את המיליונים שלהם וזהו.

אחד העם
אחד העם
6 years ago

שמעון-
התגובה שלי התייחסה לנתון עובדתי שפרוסס כתב (חוקי או לא חוקי לפגוע במקצועיות בלי לגעת בשכר)

האם מישהו יפנה או לא יפנה לבימש?
איך זה ישפיע על הקבוצה?
איך הקהל יקבל את זה?

קטונתי מלחזות.
יותר מזה – מי שמתיימר לדעת מה יקרה בכל מצב ועם כל כך הרבה משתנים בדרך כלל מפספס

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  מנחם לס

מעטים השחקנים שיעשו זאת, במצב כזה הם יהיו שרופים בליגה. איזה בעלים יקח שחקן שהולך להתלונן במוסדות שיפוט ועושה בלאגן? אין לשחקנים האלו יותר מידי מה לעשות. מקסימום יגלגלו אותם בטריידים, יש מלא פחים בליגה, לא חסר.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  שמעון

זו דרך דו סטרית.

למוניטין של בעלים, ולהתנהלות של קבוצה, יש השפעה על יכולתה למשוך שחקנים.
יש קבוצות ששחקנים מוכנים לקבל פחות בשביל לשחק בשורותיהן,
ויש קבוצות שמשלמות פרימיום על שחקנים בינוניים.

חוץ מזה, זה שוק תחרותי. שחקן שיילחם בקבוצה שלו בגלל שהוא רוצה לשחק, ולנצח, זה לא שחקן שיהפוך למוקצה מחמת מיאוס.
(אם ספריוול מצא קבוצה…)

Benjo
6 years ago

גיא – לגבי הדוגמא שנתת לפעמים זה גם אינטרס של השחקנים. אין לי ספק שאחרי עונה מטישה לאף אחד מהם לא היה איכפת לשבת בחוץ לפחות לא לבלדסו וצ'נדלר שאין ספק שהרגישו בטוחים במעמדם בקבוצה (או שלחליפין אם הקבוצה מוותרת עליהם הם בשניה מוצאים קבוצה אחרת). אז זה בהחלט משרת את האינטרסים שלהם . גם קצת מנוחה הכסף ממשיך לזרום ואולי יגיע סוף סוף איזה שחקן מהדראפט שיעזור לקבוצה לנצח כי בסופו של דבר זה מה שכולם רוצים.
מנחם תודה על הפוסט אבל באופן כללי אין ספק שהצורה שהליגה בנויה עם הדראפט יוצרת מוטיבציה לטנקינג וברגע שיש מוטיבציה אז הטנקינג מתקיים בודאי כשמלווה לעניין טונות של כסף. אבל עדין הדראפט היא שיטה עדיפה בעייני על כל שיטה אחרת . למשל בליגות באירופה קבוצות חלשות יורדות ליגה ואז מאבדות את הכל או שנוצר דו אופול קבוע ריאל ברסה שמוציא את העניין מכל הליגה. לעומת זאת ב NBA תמיד יש ענין כי גם בקבוצות פח יש שחקנים ששווה לעקוב אחריהם והליגה בסופו של דבר מאוד תחרותית וכל כמה שנים יש אלופה אחרת. זה הרע במיעוטו בקיצור למרות החולשות המובנות שיש בשיטה הזאת.

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago
Reply to  Benjo

זה ברור

trusttheprocess
trusttheprocess
6 years ago
Reply to  מנחם לס

קובאן הוא הבעלים של הקבוצה , הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה לפי החוקים של הליגה.

הסברתי את זה הרבה פעמים , טנקינג כתוכנית עבודה זה לא רק להפסיד משחקים או לאמר לשחקנים שלך שעדיף להפסיד.
טנקינג מעולם לא יכול להגיע מהמאמן או מהשחקנים , טנקינג מגיע מהבעלים והג'נרל מנג'ר בתור שיטת עבודה.
הבעלים נותן אישור ל GM לעשות את זה ויושב בצד(לא מתערב בכל דבר כמו קובאן)
המטרה של טנקינג זה לא להפסיד כמה שיותר משחקנים אלא לעשות מקסימיזינג לאפשרות שלך למצוא סופרסטארס בדראפט.
בשביל זה צריך הרבה בחירות דראפט וכמה שיותר בחירות דראפט טופ 3.
צריך לפנות נקבוצה מכל הוותיקים עם חוזים ארוכי טווח , אם יש לך כמה שחקנים סבירים לשלוח אותם בטרייד תמורת בחירות דראפט.
להחתים רק שחקנים צעירים על חוזים קצרים וזולים ולתת אפשרויות לכמה שיותר שחקנים שרוב הסיכויים לא היו מקבלים הזדמנות כזאת לשחק כל כך הרבה דקות(קובינגטון או מקונול הם שני מוכרים שהיו אנדראפטד).
השחקנים האלה יקרעו את עצמם על המגרש ויעשו הכל כדי לנצח ,אבל הם לא מספיק מוכשרים,אין להם נסיון וזה יוביל להפסדים והרבה.
בין אם אתה יודע לבחור בדראפט או לא , כמה שיהיה לך יותר בחירות דראפט גבוהות ככה יש סיכוי שתמצא סופרסטאר.
לפילי היו שני באסטים עם אוקפור ונואל ולך תדע מה יהיה עם פאלץ אבל גם שני הצלחות עם סימונס ואמביד, וזה כל מה שצריך שני שחקנים.
צריך גם הרבה מזל(אם אמביד לא נפצע הוא בחירה ראשונה בדראפט) אבל זה עובד גם לצד השני(פילי יכלו לבחור את פורזינגיס וזה לא היה רחוק מזה)וכמה שיותר בחירות דראפט יהיה לך יותר סיכוי.

יש גם מקומות שיהיה קשה מאד לעשות טנקינג , אתה צריך למצוא קבוצה עם אוהדים שמבינים עניין ומוכנים לסבול כמה שנים וקבוצה שאין לה סיכוי לעשות כלום במשך שנים(פילדלפיה הייתה כזאת , אני חושב שאטלנטה כזאת).

אני באופן אישי נהניתי מ 3 השנים של הטנקינג יותר מכל השנים של איגודלה ודאג קולינס האידיוט .
עם קולינס ואיגודלה ידעתי שאין שום סיכוי להיות קונטנדר לאורך שנים.
עם הטנקינג ידעתי שיש תכנית ויש שיטה שתוביל להצלחה , עכשיו יכול להיות שזה לא יצליח אבל לדעתי זה הרבה יותר נכון מאשר לזרוק חרא על הקיר ולראות אם זה יתפס ולהפסיד בלי הפסקה בלי שום כיוון ודרך(גולדן סטייט,קליפרס,מינסוטה,סקרמנטו,אורלנדו ועוד)

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

מה שאתה מציע זה סם הינקי בתכנית של 3-4 שנים.. לקיובן יש חודשיים וחצי

trusttheprocess
trusttheprocess
6 years ago
Reply to  מנחם לס

קובאן היה צריך להתחיל את הטנקינג לפני שנתיים
מה בדיוק תרמו השנתיים האחרונות לדאלאס חוץ מלהפסיד בסיבוב הראשון של הפלייאוף?

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

קיובן אמר בברור שהוא לא הולך על תכנית ארוכת שנים אלא רוצה "תוצאות" מיד.

trusttheprocess
trusttheprocess
6 years ago
Reply to  מנחם לס

וכשהוא חיכה שלוש שנים לדירק נוביצקי להתרגל לליגה ולהפתח לסופרסטאר זה לא היה טוב?
גם אז הוא רצה תוצאות מייד?

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

קבוצה לא יכולה לעשות "מה שהיא רוצה" עם שחקן. לכן יש איגוד שחקנים המגן על זכויותיהם. להרוויח את לחמם ביושר ולמקסם את הצ'אנס שלהם להגיע כמה רחוק שהם יכולים. כששחקן מרגיש שפוגעים בו ישירות על מיטב להיטיב עם אחרים (בעיקר בעל הקבוצה), ויש לו הוכחות, איגוד השחקנים יכול לעשות הרבה מאד בנידון.

trusttheprocess
trusttheprocess
6 years ago
Reply to  מנחם לס

כל עוד קבוצה משלמת בזמן היא יכולה להחליט מי ישחק ומי לא בתור החלטת מאמן.
למאמן יש את המילה האחרונה מי משחק ומי לא ולא משנה מה הסיבה
אי אפשר להתלונן על שיקול דעת של מאמן שהחליט שהוא לא רוצה שחקן מסוים ברוטציה שלו..
השחקן יכול לבקש טרייד אבל חוץ מזה אין לו מה לעשות.

שמעון
שמעון
6 years ago

אני איתך פה. זה מה שחשבתי שעשינו את הטנקינג. המטרה בסוף זה לקחת אליפות ולא להיות כל שנה מקומות 6-8 בפליאוף (ממפיס, פורטלנד, נ"א) או טורנטו ו-וושינגטון ששנים באותו מקום) ובשביל זה צריך סופרסטארים.

עכשיו 2 דרכים להביא סופרסטאר, מישהו שסיים חוזה וחתם אצלך או דראפט. יש קבוצות שאופציה 1 לא קיימת עבורם אבל אופציה 2 קיימת עבור כולם.

עכשיו תגידו אז 80% מהליגה צריכה לעשות טנקינג אז כן כן!! אבל מה מונע מכולם ליישם טנקינג הלכה למעשה? מה שמנחם ציין פה, אגו של השחקנים, יש שחקנים יותר מוכשרים למשל ליליארד ומקולום לא יוכלו לעשות טנקינג ברמה של של די גי אוגוסטין ואיוון פורניה.
או ברמה של סלאח מרג'י, פינלי סמית', ג'ונתן מוטלי, גיאן קאבל, קייל קולינוורת', או ג'לן ג'ונס.

לספרס אגב יש אחלה סגל לטנקינג העונה והם חייבים היו לעשות את זה אבל האגו של פופ והמסורת של המועדון לא תתן להם.

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago
Reply to  שמעון

"עכשיו תגידו אז 80% מהליגה צריכה לעשות טנקינג אז כן כן!! " –

זה חורבן של הליגה מה שאתה אומר. ואתה אולי צודק עניינית.

שמעון
שמעון
6 years ago

אין משהו מושלם, בכל ענף ניתן למצוא משהו לא טוב, זה מה יש. אי אפשר לייצר נוסחא בלי פאקים. אפשר להוריד את הסיכוי של כל קבוצה קצת ולעלות את הסיכויים של מקומות 9-11 אבל זה עדיין ישאיר את האחרונה עם הכי הרבה סיכוי ועדיין כדאי.

אם תבטל את זה מה יקרה לקבוצה באמת גרועה? שנניח מתאמצת וגרועים? הם לא יקבלו שחקן נורמלי שנים.

כל שיטה שנעשה תמיד יהיה בה איזה פאק, אין שלמות.

ברמת העיקרון טנקינג אמור להביא לנזק כלכלי לבעלים שמפסיד כסף על כל השנים (כמו בפילי) ואם הבעלים מוכן לספוג את זה אז זה כמו שלברון ודוראנט מוכנים לקבל קיצוץ בשכר בשביל לשחק עם כוכבים.

אני חושב שעדיין לא נמצאה שיטה טובה יותר לצמצם את הטנקינג (ולא ירידת ליגות לא אפשרית ריאלית, אין אחד בליגה שיש לו אינטרס כזה, לא בעלים, לא אוהדים, לא שחקנים, אף אחד ולכן זה לא מציאותי ולא יהיה בחיים.

ריאלית ניתן פשוט לצמצם את הסיכויים של האחרונות ולעלות את הסיכויים של מקומות 9-11 בעוד כמה כדורים.

זה מה יש. הליגה חיה עם זה טוב והאוהדים חיים עם זה טוב. מי שלא מתאים לו לא חייב לקנות כרטיס למשחק של אורלנדו או פיניקס או מאבס.

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago

"מי שלא מתאים לו לא חייב לקנות כרטיס למשחק של אורלנדו או פיניקס או מאבס" –
זו הבעיה. אין לך כוכבית על הכרטיס למשחקים של אולנדו או פיניקס או מאבס, "אנחנו עלולים להפסיד בכוונה כי יש לנו שיקולים אחרים". אין דבר כזה. הם לוקחים ממני כסף תוך התחייבות בסיסית כמו כל תחרות ספורט: לעשות את המיטב. והם מרמים. זו הונאה, חד וחלק.

Benjo
6 years ago

+ 100 הטנקינג מתקיים אין מה לעשות כי יש מוטיבציה מאוד חזקה בשיטת הדראפט לקיים אותו. ואיפה שיש מוטיבציה העניין יתקיים ככה אנשים פועלים

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago
Reply to  Benjo

הדראפט לא מבטיח מאומה, ובמיוחד שכדורי פינג פונג קובעים את סדר הבחירה. היו מקרים בודדים ביותר (לברון, לארי בירד, קרים עבדול ג'אבר) שרוקי מיד הביא שינוי. בדרך כלל זה עניין של 3-4 שנים עד שרוקי מתחיל לעשות הבדל. על דבר כזה לעשות 'אנקינג'? רק אידיוט ייקח צ'אנס כזה.

Benjo
6 years ago
Reply to  מנחם לס

זה נכון שההגרלה מנטרלת חלק מהעניין ולכן השאלה אם יש או אין טנקינג כל הזמן בספק . אבל עדין להיות במקום נמוך שנותן בחירת דראפט גבוהה באופן די ודאי זה משהו שיש בו מוטיבציה מסויימת לטנקינג (לפעמים דוקא השחקן שנבחר שלישי או רביעי הופך לגיים צ'יינג'ר מבחינת הקבוצה הדוגמה הראשונה שעולה על הדעת היא מייקל וקבוצת לוטרי בסופו של דבר כמעט בודאות תבחר בחמישיה הראשונה). אבל בכל סיטואציה תמיד יהיו קבוצות חלשות או חזקות יותר והדראפט עדין זה השיטה הכי טובה להזרים דם חדש לליגה ולייצר שוויוניות זה מה שהופך בין היתר את הליגה הזאת לכזאת מעניינת. בקיצור זו השיטה הכי טובה וזה הרע במיעוטו כן או לא טנקינג .

יאיר
יאיר
6 years ago

דאלאס קבוצה מספיק חלשה עוד לפני הרמירה של קיובן. אם כבר, התוצאה של הדברים שלו תהיב שהם ישחקו יותר משוחרר וזה ירדים את שאר הקבוצות…

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

הסיפור של קינסטון די מרשים. למי שאין כח לקרוא את המאמר מדובר בעיירה של 20,000 איש ואלה שמות השחקנים שהיא שלחה לליגה:
ברנדון אינגראם
רג'י בולוק
ג'רי סטאקהאוס
סדריק מקסוול
צ'רלס שקלפורד
טוני דוסון
ואפשר להוסיף לרשימה את מיצ'ל וויגינס שנולד שם אבל לא שיחק שם בתיכון. כמו גם דווייט קלארק מה-49רס שזכור לכל מה"תפיסה"

john
john
6 years ago

וואו! לצורך העניין בבמודיעין יש 100,000 תושבים ואני לא בטוח שהיא שלחה שחקן לליגת העל שלנו

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  john

זה באמת וואו. תקרא את הכתבה.

Benjo
6 years ago
Reply to  john

בן סהר או שער או שהר או איך שהוא קורא לעצמו היום ושחר פאר

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

אני כמובן קראתי את הכתבה לפני שהכנסתי את הלינק למעורב

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
6 years ago

וואלה דוקטור מומי לא נפל מהכסא מהשוודי
מומי ייתן פרשנות למהלך –
הסובייטי דפק אול אין מהלך אחד מאוחר מידיי
לשוודי היה K עם קיקר בית שימוש הסובייטי שיחק אותה ביג שוט עם דמה ביד ,דפק בלוף על צבע שפספס
מומי חושב שהסובייטי מהפחד עשה פיפי במכנס ( אפשר לראות גם שהדילרית הרגישה אי נוחות )
השבדי הריח את השתן ודפק קול קשה
מומי התחיל לכתוב ספר עם סיפורים על הח׳ברה וידיים מטורפות של טקסס הודלן אולי יפרסם את הפרק הראשון באתר במקום הפרוויו של ראשון

no funny shtuff
no funny shtuff
6 years ago

אחד לאחד, מומי.

נגראנו היה גאה בך.

אור
אור
6 years ago

הסובייטי לא מכר שום יד חזקה יותר כמו שצריך לאורך כל הדרך. בכל זאת לא קל להשוות בהתחשב במעמד ובסכומים שהיו שם.

חצבני
חצבני
6 years ago
Reply to  אור

לא הבנתי מה הקשר בין פוקר והימורים 😉

ניתוח שלי: לשבדי ויקטור בלום היה K לב.
מאחר שבטרן נפתח A והיריב עשה רק צ'ק קול, קשה לשים אותו על משהו חוץ מריצה לצבע נמוך או לחילופין זוג לא חזק. עם משהו יותר מזה הוא היה עושה בטרן רייז או צ'ק-רייז.
בריבר הרוסי דחף אול אין וייצג צבע גבוה. אבל A אין לו, ו K יש לשבדי. עם צבע נמוך הרוסי היה כנראה עושה צ'ק קול ולא אול אין.
למעשה היד ההגיונית היחידה שיש לו היא J10 לב. וגם היא בהסתברות נמוכה שמצביעה על יצירתיות ולקיחת סיכון גדול בעצם ההשוואה (בלבד) בפלופ ובריבר.

לכן ההשוואה מתבקשת.

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago
Reply to  חצבני

תודה

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

וואללה מומי לך על זה

שמעון
שמעון
6 years ago

סלאח מרג'י, פינלי סמית', ג'ונתן מוטלי, גיאן קאבל, קייל קולינוורת', או ג'לן ג'ונס=טנקינג גם במאמץ מלא. רק צריך לתת להם לשחק והמשימה הושגה. המאמן גם צריך לא לקחת טיים אאוטים שקשה והכל בסדר.

קיובן וקרלייל יודעים מה המטרות שלהם ודי בצדק אני חושב.

דירק גם יקבל תפקיד לדעתי אחרי שיפרוש שם בהנהלה או בשיווק וגם הוא מודע לאיפה זה הולך.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
6 years ago
Reply to  שמעון

חחחחחח, בדיוק. אולי הם הוחתמו בשביל זה???

שמעון
שמעון
6 years ago

בכל צחוק יש טיפת אמת 🙂

פאקו
Admin
6 years ago

אני מהמר? אוי ואבוי, כמה שזה לא נכון. בערך הטיפוס הכי סולידי בעולם (כנראה הכינוי בא לחפות על זה).
הייתה תקופה שצפיתי הרבה בטקסס הולדם, פחות מסתכל על זה עכשיו. עדיין שילוב מרתק של חישובים סטטיסטיים מורכבים מצד אחד והרבה פסיכולוגיה אנושית מצד שני. הקטע שהראית הוא אחלה שילוב בין השניים. כמו שמומי אמר, הייתה פה קליטה טובה של בלום של המצב בשולחן ושל המהלך של יריבו. רואים את התרחישים האלו לא מעט במשחק, ועדיין, כשזה נעשה על כזה סכום ברור שזה הרבה יותר מלחיץ.

פאקו
Admin
6 years ago
Reply to  פאקו

ואחלה מעורב כרגיל.

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago
Reply to  פאקו

תודה

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago

מה שמארק קיובן אמר זה לא פחות מרעידת אדמה.
הוא מודה במה שקיים אבל מעולם לא ניתן לזה ביטוי רשמי, אפילו הוכחש ובטח עוד יוכחש. באנלוגיה לימים האלה, הוא העד מדינה של הליגה.
ה-NBA רקוב כי יש בו מרכיב מרכזי של *הפסד בכוונה*. כרגע יש שליש מהליגה שזה מה שעומד בראש מעייניה: איך משיגים מקום כמה שיותר נמוך עד סוף העונה. שליש! המודל של פילדלפיה והינקי הצליח בגדול, ויש עוד שורה של מקרים שמוכיחה שטנקינג – כדאי.
דבר כזה מנוגד לספורט. מנוגד לתחרות. הוא מצביע על כשל עמוק בפורמט של הליגה. הוא אפילו מהווה בסיס לתביעה קבוצתית, כי ה-NBA נוטל כספים עצומים מהציבור, מיליארדים, תחת הבטחה בסיסית: השחקנים הכי טובים ישחקו הכי טוב שאפשר כדי לנצח. אבל זה שקר.

Ish
Ish
6 years ago

הינקי לא אמר את זה מפורש מספיק עבורך?

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago
Reply to  Ish

אמר.
אז מה, גם שלדון אדלסון עשה את את זה מספיק מפורש, אבל לקח שנים שמישהו יתחיל לבער פה את כל השחיתות.

ספורט הוא לא הפסד מכוון. זו בגידה באמון האוהדים והצופים. זו הפרת חוזה, אם לדבר בדולרים ובתביעות. מקווה שמישהו מספיק חכם שם, ויש הרבה, ייקח את זה קומה הלאה. כשמארק קיובן גורם לדאלאס להפסיד בכוונה – והנה הוא מודה בזה – הוא גונב ממני כסף.

שמעון
שמעון
6 years ago

למה גונב? אתה לא חייב להגיע למשחקים ולשלם כסף. זה כמו לתבוע פרסומות שהן לא אמינות. אוהדים יכולים לפגוע בכיס אם לא יגיעו ואם הוא מוכן לקבל את זה אין בעיה.

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago
Reply to  שמעון

לא שמעון, אתה טועה. מה הדבר הבסיסי בתחרות ספורט? עולים למגרש אנשים שהמטרה שלהם היא לעשות את הכי טוב, כדי להביא את התוצאה הכי טובה. זו לא פרסומת, זו מהות הספורט. ואף אחד לא אמר ההיפך עד היום. ואם כן, זו מכירת משחקים ואנשים נענשו חזק.
אתה בא ואומר לי מראש: לא. ב-NBA יש גם משחקים שקבוצה עולה כדי להפסיד. כדי להיות חלשה במכוון. וזו – פגיעה בתנאי היסודי של רוכש הכרטיס, או מי שעשה מנוי ליגפאס וכל מי שמשלם לליגה הזו. פשוט מאוד, זו הונאה.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  שמעון

אם מסיבה לא ברורה כלשהי אתה עדיין איכשהו חושב שהnba הוא ספורט נטו, או מחוייב לספורט קודם, או רואה בערך הספורט כערך שנמצא בעדיפות גבוהה בהיררכיית הערכים שלו, אז ממש ממש ממש הגיע זמן להתעורר.

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  שמעון

הדבר הבסיסי בתחרות ספורט זה להרוויח כמה שיותר כסף. 95 אחוז מהשחקנים בכל ענף ספורט לא יהרגו את עצמם מסי מייקל קובי וכאלו יש בודדים. נראה אותך שומר על מוטיבציה אחרי 5 שנים בליגה דעשית 100 מיליון דולר. אתה תעלה לשחק אבל לא תהרוג את עצמך. חוץ מזה כדורסל נטו זה הד ר האחרון שמעניין בעלים. הוא קודם כל מעוניין בכסף.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  שמעון

זה שבפועל הנב"א אינה ספורט נטו לא אומר שזה טוב ונכון שכך יהיה ולא סותר את דברי שמעון!

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  שמעון

*לא סותר את דברי "שם (נחוץ)".

Ish
Ish
6 years ago

אז אני לא רואה איפה יש כאן סיפור חדש

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
6 years ago

לאף אחד – הרמיה של בעלי הקבוצות היא ברמה הגלובלית, על פני עונה שלמה או חלק ממנה. טריידים שמעיפים שחקנים טובים ודברים כאלה.
ועדיין, לכל משחק ספציפי המאמן והשחקנים עושים את כל מה שהם יכולים כדי לנצח. כך שמי שקונה כרטיס למשחק לא רואה הצגת תיאטרון מבוימת אלא מלחמה אמיתית.

Berch
Berch
6 years ago

קיובאן הזה גאון.
הוא בעצם אומר להם (בתרגום חפשי) : "חברה, אתם דרעק. אני מחפש בנרות שחקנים יותר טובים מכם בדראפט. אם מישהו רוצה להזיז את התחת ולהתחיל להשתפר כדי להישאר… עכשיו זה הזמן !!"
גאון 🙂

אור
אור
6 years ago

אני לא מבין מה כל כך קשה לשנות עוד את שיטת הגרלת הדראפט ככה שתהיה יותר אקראיות בטופ 15. זה לא יבטל את הטנק של הקבוצות הממש חלשות אבל ייתן להן בחירה פחות טובה בהסתברות סבירה וייתן לקבוצות הבינוניות מינוס שמנצחות משחקים סיכוי לאחת הבחירות הגבוהות ומוטיבציה לנצח ולהחזיק סגל לא פח.

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  אור

זה הדבר היחיד שניתן לעשות.

לדעתי אין אינטרס אבל לאף קבוצה לעשות את זה אחרת זה היה קורה. לדעתי טוב ונוח לכל בעלי הקבוצות המצב הזה.
אתם חושבים בראש של אוהד אבל האוהדים לא מעניינים אף אחד באמת, הכל זה החלטות עסקיות של האנשים החזקים בליגה ואם להם לא מפריע זה לא ישתנה. השינוי יגיע רק שיהיה אכפת למספר בעלים.

אור
אור
6 years ago
Reply to  שמעון

אני לא חי בסרט, רק לא מסכים שזה האינטרס. אם כל הקבוצות יתייחסו למשחק כמו שהוא, כדורסל כדי לנצח ולא לקבל 50 הפרש מג"ס במחצית גם יוכלו לקחת יותר כסף על המושבים, ימכרו יותר חולצות ויעניינו יותר פרי אייג'נטס.

john
john
6 years ago

2. שארלוט היא בעיה מהלכת. אין לה זהות והיא נקשרת לשחקנים. הם רצים עם אותם שחקנים שמובילים אותם לאותם 30-40 ניצחונות כל שנה מחדש ומוסיפים עליהם שחקנים שנותנים עוד מאותו הדבר. יש להם 4 סנטרים שעושים קנבליזציה אחד לשני וגארדים שנמקים על הספסל ולא מתפתחים כדי שגארדים בינוניים ישארו. הם בחרו את מאליק מונק אבל הראו 0 סבלנות אליו בשניה שנתקל בקשיים וכעת דווח שניסו לעשות עליו טרייד לניקס לפני שבועיים. עליהם להתחיל מחדש למרות הקלישאה וזה כולל את קמבה. האם קופצ'ק האיש? שאלה מצויינת. מכיוון שלעולם לא נדע האם קיבל החלטות לבד בלייקרס או כחלק מצוות קשה לדעת מה שייך לו ומה לאחרים. האם יוכל להיות עצמאי ליד מייקל? האם מייקל ישים לו רגליים כאשר יתאהב בשחקן מסויים?

3. הסיפור הזה מדהים. יש משהו בתקדים ואמונה שהוא חזק מכל סטטיסטיקה. זה מזכיר את התיכונים בהם מכיתה אחת פתאום יש 5-6 טייסים. כשיש לך מודל לחיקוי מוחשי שאתה יכול לגעת בו אתה תאמין יותר ולכן תעבוד יותר קשה ותבלוט יותר וגם מהצד ההופכי אני בטוח שישנם סקאוטים רבים שמדי פעם נוסעים לשם רק כדי לרחרח מה שלא עושים לעיירות אחרות.

4. כל מילה בסלע מנחם. אני לא מאמין שיש שחקן אחד שיחטיא בכוונה או שיפשל בגלל שהבעלים אמר לו שהאינטרס של הקבוצה היא להפסיד. בנוסף כרגע אני לא רואה שהמאבס מושיבים שחקנים בריאים (סת' קארי כבר משוקם?) אלא אפילו משחקים עם דירק. בנוסף שחקנים לא מעוניינים בחיזוק בין אם בפרי אייג'נסי או בבחירת דראפט גבוהה שתיקח מהם דקות משחק חוזה עתידי או פרנסה (אלא אם כן מקומך מובטח שנים קדימה וזה שחקן שיקרב אותך להתחרות על מיקום גבוה). איפה זה כן משפיע? מאמץ וסיכון. אף שחקן לא יסכן את גופו בשביל ניצחון. אף שחקן לא יסכן עבירות בשביל ניצחון על חשבון שורה סטטיסטית. ובכלל השאיפה לניצחון יורדת כשאתה יודע שהארגון לא חוגג את זה. זה כשלעצמו שווה לא מעט הפסדים.

5. תומאס למרות היותו איש אולדסקול מובהק וקשוח שנשאר ברותה הקבוצה מאמין מאוד ברוח של השחקנים לבחור את היעד של עצמם. אולי זה שגורש בבושת פנים מהניקס גרם לו להפוך לאנטי בעלים אבל חייבים להיות כנים כי הוא בין הבודדים שתמך במעבר של דוראנט לגולדן סטייט והבין שזה המקום בו יוכל לצמוח גם על המגרש אבל בעיקר מחוץ למגרש (יש לי תאוריות משלי לעוד סיבה שעבר). אני אישית לא חושב שיש ללברון מה להרוויח ממעבר כזה. אני גם לא חושב שיש לווריורס מה להרוויח. לדעתי האישית אלא אם כן נחזה בהתמוטטות של הקאבס בסיבוב הראשון לברון נשאר בקאבס. יש לו הכי הרבה סיבות להישאר. הסיכוי שלו לקחת 3 אליפויות ב3-4 שנים הריאליות שלו כשחקן מוביל בליגה (גם קובי נראה בלתי שביר עד הפציעה) נמוכים וגם אליפות נוספת עם עוד אסופת כוכבים מוכנה לא תשנה לכאן או לכאן.

6. אין כמו שוק העבדים שנקרא הNCAA. קווין וויר היה פרוספקט NBA. קווין וויר שיחק בעבור שכר לימוד וחשיפה שזה הרבה מתחת למה שיכל להרוויח לעומת חוזה אחד באירופה. קווין וויר נתן את רוחו וגופו לקבוצה כדי שזו תגיע להישגים ספורטיבים. קווין ווייר ספג את אחד בפציעות הרגל הקשות ביותר שנראו בלייב אי פעם ולא חזר לעצמו. הלכה הקריירה. אין פרנסה מכדורסל מקצועני (הבנתי שהוא משחק ביוון בקבוצה קטנה). המנהלים שלו דאגו לחשפניות המאמנים העלימו עין העונש? מחיקת ההישגים הספורטיביים… לא קנס למנהלים לא קנס למאמן שמרוויח מליונים לעונה לא עונש חינוכי שדואג שלואיוול תוביל את המאבק נגד החפצה של גוף האשה בקמפוסים כלום. פשוט מחיקת כל ההשיגים של כל מי שדרך על המגרש כל השנים.

ברוך רובין
ברוך רובין
6 years ago
Reply to  john

תגובה מעניינת ומבריקה כרגיל גון, לגבי 6 זה ממש לא נכון לקרוא לזה שוק עבדים, אני גם הייתי בדעה הזאת בעבר אבל שחקני הNCAA מקבלים שכר לימוד וחשיפה שכנראה לא יכלו לממן או לקבל בשום מקור אחר, הם יודעים טוב מאוד את התנאים שהם חותמים עליהם לפני שהם נכנסים ויש שני צדדים למטבע אף אחד לא מצמיד להם אקדח לרכה ואומר להם תשחקו , להפיל את כל האשמה על המאמנים והנהלה זה ממש לא צודק בטח שמדובר בחבורה של צעירים בני 17-23שצריכים לקחת אחריות על מעשיהם ולהבין שמדובר בדבר לא אתי ( בגיל הזה בישראל כבר משרתים בצבא), לגבי העונשים להנהלה ולמאמנים זה פשוט ביזיון שגם הם לא מקבלים משגע אוי שהNCAA והמכללות מגנים על צוות שלהם בחירוף נפש ולא עושים כלום עד שהפרשה יוצאת לתקשורת

john
john
6 years ago

אחדד את דעתי על הncaa.

גם פרופ זוטרים שמפרסמים מקבלים תמיכה וחשיפה ןאת שם האוניבריסטה. אך הם עדיין מקבלים שכר ותנאים.

לשחק בקבוצה של האוניבריסטה לא קשורה לקורסים האקדמאים שלך אלא ניתן לחשב אותה כעבודה במחלקת השיווק של האוניברסיטה. הכסף אותו כוכב מכללות טוב מכניס למכללה שלו נמדדת במיליונים כל שנה. נניח שנתקזז על שכר הלימוד והחשיפה (שהיא הדדית אגב… איפה מכללת ממפיס מאז שקליפרי ודרק רוז עזבו…בדיוק) ונגיע עדיין לכמה מאות אלפים (לא כולל מכירות של מרצ'נדייז עם השם של השחקן על הגב. בנוסף בגלל חוקי הוואן אנד דאן ובגלל שבשוק הזה ישנו סוג של מונפול לשחקן מצטיין בן 18 לא נותר אופציה סבירה אלא ללכת למכללה. הג'י ליג עוד לא נתפס כמיינור ליג פר אקסלנס והמחשבה לבחור שחקן בגיל 18 ולתת לו להתבשל שמה שנה שנתיים כרגע נשמעת דמיונית. אני בכלל הייתי מקים 2 ליגות. אחד בשם ג'י ליג שיהיה ליגת פיתוח אמיתית לכל שחקני הקבוצה שהם כרגע לא ברוטציית ה10-12 + בחירות דראפט בין הגילאים 18 עד 20 פלוס שחקנים חופשיים עד גיל 25. את הליגות האלה הייתי משאיר צמוד לערים של הקבוצה.

שחקנים מעל גיל 25 שהם לא חתומים בקבוצה ישחקו בליגה חצי מקצועית סטייל CBA ששם ניתן לשים אותם בערים שונות וקטנות יותר. הרעיון הוא שגם ככה הטובים מביניהם מגיעים לאירופה והשאר סתם מנפחים להם חלומות על האופציה להגיע לnba. ככה הם יהיו בליגה עצמאית ויציבה עם סגלים יציבים ושיווק יציב. כי בוא נודה באמת. אף אחד בגיל 27 ללא קבוצה לא נמצא בתהליך פיתוח. רובם פשוט מחפשים הזדמנות. אם מגיע להם ימצעו אותם גם שם. את הפיתוח שישאירו בליגת הפיתוח…

Benjo
6 years ago
Reply to  john

ממש אחלה תגובה לגבי שארלוט זה פשוט כאב לב לראות את מאליק מונק שחקן שנחשב הקלעי הכי טוב בדראפט הזה מתייבש על הספסל ולא מוצא מקום בערימת פח אשפה הזאת. לגבי 3 אם יש משהו ממש מדהים זה איך איסלנד מדינה של 100 אלף תושבים לקחה אליפות אירופה בכדורגל. זה משהו עוד יותר בלתי נתפס דברים כאלה כנראה קורים מידי פעם הסתברויות נמוכות מאוד שמתממשות.

דינגו
6 years ago
Reply to  Benjo

הקטע עם איסלנד, בדיוק כמו יוון בזמנו, רק מראה למה כדורגל זה ספורט כזה ביזיון (ולמה עצמת הרגשות בו כ"כ גדולים כשיש גול): יש המון סיכוי למשחק בלי שערים (וניצחון בפנדלים בטורניר גדול), או למתפרצת אחת קטנה – וככה הקבוצה המחורבנת יכולה לנצח כל אימפריה.

Benjo
6 years ago
Reply to  דינגו

בו נגיד שאני לא רואה הרבה כדורגל כנראה מהסיבות האלה אז לא קשה לי שלא להסכים איתך אבל בכל זאת מדינה של 100 אלף תושבים (לא כדורגלנים זה כולל נשים זקנים וטף ) לוקחת אליפות אירופה. בו נגיד שזו הסתברות לא גבוהה במיוחד.

אאלון
אאלון
6 years ago
Reply to  Benjo

מתי בדיוק איסלנד לקחו אליפות אירופה?

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago
Reply to  Benjo

מאליק מונק נאסר באשמת נהיגה מסוכנת

אור
אור
6 years ago
Reply to  מנחם לס

ניסה לברוח משארלוט כמה שיותר מהר כנראה

יוסל'ה שוחמכר
יוסל'ה שוחמכר
6 years ago
Reply to  אור

🙂

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
6 years ago
Reply to  אור

חחחחחחחח
לא חסרים פה אנשים עם חוש הומור, מצד שני יש פה גם שאצלהם החור קפוץ כל הזמן 🙂

Benjo
6 years ago
Reply to  אור

חחחח חזק 🙂

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago
Reply to  john

נפלא ג'ון!

trusttheprocess
trusttheprocess
6 years ago

עכשיו הבנתי מה קרה פתאום עם קובאן…
הוא הבין שכל עניין ההטרדות המיניות בדאלאס מבריקס הולך להתפוצץ והוא פשוט משחרר כותרות כדי להסיט את האש .

אור
אור
6 years ago

מעניין מה שאתה אומר. אם זו המחשבה שלו זה לא יילך ב2018.

trusttheprocess
trusttheprocess
6 years ago

הייתי אפילו אומר אפילו שעל פי תקדים דונלד סטרלינג יש מצב שה NBA יכריח את קובאן למכור את הקבוצה

john
john
6 years ago

יש לינק? איך לא שמעתי על זה?

אור
אור
6 years ago
Reply to  john

https://sports.yahoo.com/sports-illustrated-exposes-dallas-mavericks-rampant-culture-sexual-misconduct-054840073.html

זה ממש מהבוקר, יש עוד מקורות אם תחפש Dallas mavericks sexual harassment

אסף
אסף
6 years ago

הנה הלינק ג'ון : https://www.si.com/nba/2018/02/20/dallas-mavericks-sexual-misconduct-investigation-mark-cuban-response
זה הרבה יותר גדול,חמור ומשמעותי מכל טנקינג מכוון או לא.

אור
אור
6 years ago
Reply to  אסף

קיצר, קיובאן הולך לאכול אותה חזק.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  אור

אני בספק

מלובני
מלובני
6 years ago
Reply to  Ish

התלונה בכלל לא נגד קיובן אני לא רואה איך הוא ידפק מזה, אפילו מכחישים כל קשר שלו והוא הגיב כבר שהוא לא ידע והוא יעשה סדר בארגון שזה לא יקרה שוב, אין סיכוי שיכריחו אותו למכור את הקבוצה.

ולדי קוגן
6 years ago

מנחם לגבי השאלה איך קיובן יכול לעשות טנקינג זה פשוט-להעמיד מראש קבוצה שלא יכולה לנצח כמו שהוא עשה.קבוצה שמובלת על ידי דירק בן ה-900, סמית הרוקי ובארנס המאכזב שווה בחירה טופ 5 בלי בעיה.
וברור שכל הסיפורי הטרדות גרמו לו להסיט את תשומת הלב למשהו אחר, וטנקינג זה רעיון לא רע.

חצבני
חצבני
6 years ago

בנושא הפוקר- ההשוואה של בלום שקולה לקלעי שעומד על העונשין ל2 זריקות מכריעות במשחק גורלי.
הרי באימון הוא קולע אותן בלי בעיה. הצורה בה שוחקה היד, יחד עם סימן נוסף שקיבל מהיד שלו עצמו הבהירה לו שהוא כנראה צריך להשוות (מי שמעניין אותו למה שישאל).

השוואה של בלום היתה גדולה בגלל הסכום שעל הפרק, אבל הוא שחקן שהרויח והפסיד מיליונים רבים, אז קשה להאמין שלא עמד בסיטואציות דומות בעבר. בדיוק כמו קלעי העונשין המנוסה, גם הוא עמד בלחץ.

bobby
bobby
6 years ago

מסכים שההחלטה של ה-ncaa מגוחכת.
כל עוד לא היה דבר מרמה כלשהו של המאמן או השחקנים שגרם להטיית התוצאות לטובתם (כמו קניית שופט או שימוש בסמים ממריצים למיניהם), אז באמת שאני לא מבין למה צריך לבטל את ההישגים הספורטיביים שרשמה הקבוצה.

מסכים בהחלט שצריך להעניש את ההתנהגות הברברית של המאמן והשחקנים על חינגות כאלה ואחרות שהלכו שם, אולי אפילו במישור הפלילי (אם יש קייס מוצדק ומתלוננות), אבל למה לבטל את מה שקרה בפארקט? בסופו של דבר השחקנים שיחקו בצורה הוגנת וזכו באליפות.

מבין את הרצון הטוב להתנער מהתנהגות לא הולמת, אבל היו צריכים לחשוב על פתרון שונה.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
6 years ago

אחלה מעורב, כל אחד מהנושאים יכל להחזיק פוסט שלם
מסכים עם התלונות של ג'ון על המכללות, הגיע הזמן לשנות שם דברים בסיסיים. כולם, כולל המאמנים, מקבלים מיליונים, והשחקנים נאלצים להסתפק בחשפניות סוג ב'. וגם אי אפשר להגיד שיש להם את הזכות לא ללכת למכללות. עם המכללה, יש להם סיכוי לקריירה, בלעדיה, גם במכבי אשדוד ישקלו פעמיים. שחקני המכללות הם מה שנקרא קהל שבוי, והגיעה העת שמישהו ידאג להם (אין להם ארגון עובדים? שנסגר להם את עופר עיני בהשאלה?)

ידידיה
ידידיה
6 years ago

או אולי אפשר להגביל את מספר הזכיות הגבוהות ברצף?
מי שזכה בטופ 3, לא יכול בשנה שאחרי לקבל יותר נמוך מ6?

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

הבעיה בטנקינג היא שהוא כדאי.
הדרך להפוך אותו לפחות כדאי זה על ידי שימוש במקל וגזר:

ישנם 14 קבוצות שלא מעפילות בכל עונה לפלייאוף. אלו 14 קבוצות שלא נהנות מהחשיפה של הפלייאוף, ומשחקים בעלי משמעות.

ההצעה שלי כזו –
הגרלת הלוטרי תחולק ל-3:
בחירות 1 – 5, 6 – 8, 9 – 14
כאשר הקבוצות שיזכו להיכנס להגרלת 1- 5 יהיו 2 הקבוצות עם המאזן הגרוע בעונה הרגילה, ו-3 קבוצות שינצחו בטורניר "פלייאוף תחתית" שיתנהל בין שאר 12 הקבוצות (2 סיבובים, 3 הקבוצות שינצחו 2 סיבובים יכנסו להגרלת 1 – 5, 3 הקבוצות שינצחו סיבוב אחד להגרלת 6 – 8 , ו-6 המפסידות להגרלת 9 – 14).

2 הקבוצות עם המאזן הגרוע יקבלו סיכוי גבוה מאוד לבחירה גבוהה (עדיין נמוך מהסיכוי שלהם כיום), אבל "יוענשו" בכך שהן לא ישחקו ב-"פלייאוף תחתית".
לשאר הקבוצות, יש סיבה להיות תחרותיים בכל העונה (מיקום גבוה יותר = יתרון ביתיות, והגרלה נוחה יותר.

היות וכמות המשחקים הנוספת בעונה מ-"פלייאוף" תחתית שכה צפויה להיות 45 משחקים בקירוב,
אז אפשר להחליט לצמצם את העונה הרגילה ב-2 או 3 משחקים מהעונה הרגילה, ובכך לצמצם משמעותית את כמות הבאק-טובאקס בעונה (ביטול 3 משחקים לכל קבוצה, זה 45 משחקים סה"כ), היות וה-"פלייאוף תחתית" יתנהל במקביל לפלייאוף הרגיל.

למעשה, עבור לא מעט קבוצות, "פלייאוף תחתית" שכזה, יהיה מעניין יותר, ורווחי יותר, מלשחק בפלייאוף הרגיל מהמקום ה-8…

Ish
Ish
6 years ago

יותר פשוט לעשות טורניר דראפט שבו שתי הקבוצות הגרועות ביותר פשוט מקבלות משחק אחד חינם (לא משחקות בסיבוב הראשון)

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  Ish

זה יוריד לכמעט 0 את הסיכוי של הקבוצות הגרועות ביותר בליגה לצמצם פערים.
(הכוונה לסאנס, כן?
בשיטה שלך, לעד נהיה תקועים במקום האחרון בליגה…)

Ish
Ish
6 years ago

בטורניר של משחק אחד מנצחת מתקדמת כמו במכללות הסיכויים של הקבוצות הגרועות ביותר לא כזה גרוע. במשחק אחד כל קבוצה בליגה יכולה לנצח כל קבוצה.

ידידיה
ידידיה
6 years ago

אבל אז עדיף להיות על גבול הפלייאוף ולא להכנס אליו מלמטה…

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  ידידיה

נכון. אין שיטה מושלמת.
אבל יהיה קשה יותר לעשות טנקינג, או אפילו לכוון למקום 9.
לדוגמה:
העונה יש רק 4 הפסדים שמפרידים בין מקום 4 למקום 9 במזרח.
רק 4 הפסדים מפרידים בין מקום 3 למקום 10 במערב.

הרעיון הוא לחסל את הרצון לרדוף אחרי הפסדים.
ואם על הדרך מוסיפים עניין, תחרותיות, ואולי אפילו מצמצמים פציעות (79 מחזורים, משמעותם לפחות פחות 3 באק-טו-באק לכל קבוצה),
דיינו.

ידידיה
ידידיה
6 years ago

אני מסכים כמובן שאין שיטה מושלמת, אבל אני לא בטוח שזאת עדיפה.
יוטה לדוגמא לא היו חולמים להאבק על מקום בפליאוף אם הם יכולים לזכות ככה בבחירה הראשונה!
הם גם יזכו כמובן להרבה יותר משחקים עם הרבה יותר עניין לאוהדים…

שמעון
שמעון
6 years ago

זה יותר מידי בשביל בחירה דראפט שיש הסתברות לא רעה שתהיה פלופ. מה שכן זה יכניס עוד כסף לקבוצות אז אולי יסכימו.
השיטה של היום היא בסדר גמור לדעתי ואולי רק הייתי מצמצם סיכויים לאחרונות ומעלה את סיכוי מקומות 9-11 בהגרלה אבל לא מעבר.

אור
אור
6 years ago

פשוט למשקל את הסיכויים בצורה הדרגתית יותר בחלק התחתון ושלכל קבוצה יש סיכוי לכל מקום בדראפט, פשוט סיכוי שונה. מצידי לעשרת המאזנים האחרונים יהיה אותו סיכוי ואח"כ קצת פחות. המטרה שתהיה יותר משמעות ללנסות להגיע לפלייאוף ואולי לצרף שחקן לא רע בדראפט ולהתחרות תוך שנה שנתיים מאשר להיות מקום 9 ולקבל על זה פרס או לסיים אחרונים וכנ"ל.

יותם
יותם
6 years ago

מאוד אוהב את הרעיון.
בכלל, לדעתי להאשים קבוצות בטנקינג זה טיפשי. הליגה שבנתה את המסגרת החוקית והשאירה פתח לדבר הזה לקרות היא האשמה היחידה, ובהחלט אפשר לחשוב על פתרונות יצירתיים בסגנון שלך גיא..

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

רעיון טוב!

אפלטון
אפלטון
6 years ago

מה שקיובן עושה כאן זה חשיפת הצביעות בnba והשיטה שלה.
הרבה מזה אני מאמין מגיע כדי 'להסיט את האש' כמו שכתבו כאן אבל זה בהחלט נושא ראוי לדיון. לא הגיוני שבעלים אומר בצורה גלויה לשחקנים ולמאמן- תפסידו. זה נגד חוקי הפורמט של הספורט.
בלי קשר דאלאס בצרות גדולות הרבה יותר עכשיו מאיזה קנס על אזכור המילה 'טנקינג'.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  אפלטון

אין כאן חידוש אמיתי הכל כבר ידוע

אפלטון
אפלטון
6 years ago
Reply to  Ish

יש הבדל בין ידוע לבין בעלים שאומר את זה בראש גלי.
את הינקי העיפו מהליגה, את מורי קנסו מלא פעמים כשאמר את זה. כשזה מגיע בצורה כזו גלויה ופתוחה מבעלים- זה לא היה, ואסור לזלזל במשמעות של זה.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  אפלטון

נכון, יש הבדל בין gm שאומר את זה ובעלים שאומר את זה, אבל אין כאן שום חדש מבחינת 'חשיפת הצביעות בnba והשיטה שלה'.

ידידיה
ידידיה
6 years ago

רעיון קצת שונה, להקטין משמעותית את הייתרון של האחרונות בבחירת שחקנים בדראפט, אבל להעלות לקבוצה שכמה שנים בתחתית את תקרת השכר באופן משמעותי (מה שיאפשר אולי למשוך שחקנים חופשיים).

לא מבין מספיק בנושאי השכר. מה אומרים?

אור
אור
6 years ago
Reply to  ידידיה

מה אתה כל כך דואג לקבוצה שכל הזמן בתחתית? כנראה שהיא עושה משהו לא נכון (בהנחת חוקים נגד טנקינג). חוץ מזה אתה נותן פה עוד יותר מוטיבציה לטנקינג ביחד עם חוסר שיוויון.

דה שוט
דה שוט
6 years ago

1. דאלאס בעשור האחרון – מלבד האליפות – לא עברה סיבוב ראשו.
2. קיובן תקוע עם נוביצקי, בדומה ללייקרס שנתקעו עם קובי.
3. דבריו של קיובן הם סוג של מחאה במסווה. המשמעויות האמיתיות שלהם יתבררו בהמשך.
4. אם לברון יבוא ל-ג״ס זה יהיה טיל-מחסל-מורשת מבחינת סטף.

דה שוט
דה שוט
6 years ago
Reply to  דה שוט

ד״א איזיאה חכם וצודק. למה שלברון לא ירצה להינות ולשחק עם דוראנט? זה השחקן שהכי כיף לשחק איתו בליגה (לא בציניות)

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
6 years ago
Reply to  דה שוט

עזוב נו, חלאס עם דאלס
ראית את באיירן אתמול? משחק לפנתיאון. איזה כיף לראות את תומס במשחק הכי טוב שלו בשנתיים האחרונות. הגול השני שלו והבישול היו מלאכת מחשבת. גם הגול של קינגסלי היה נפלא. רובן פירפר את כולם רק חבל שהכדורים לא מתלבשים לו טוב השנה ורוברט עם עוד צמד פק"ל.
אולי השנה הם ילכו עד הסוף. לא בשביל זה החזירו את המאסטרו היינקס?

דה שוט
דה שוט
6 years ago

סליחה על ההצתה המאוחרת – הסוף שלך הכי נכון – אם יש לנו תקווה זה היינקס (לא מובן איך הלך כשהלך). הבעייה שמול האיכויות והתקציבים של הספרדיות ופסג' אנחנו מועמדים בערך כמו שבוסטון שלך מועמדת.
במילים אחרות – דויד מול גוליית.

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
6 years ago
Reply to  דה שוט

אני לא כל כך מסכים עם מה שכתבת וההשוואה לבוסטון. שנה שעברה באיירן שיחקה פחות טוב מהשנה והסיבה העיקרית בגללה היא עפה ברבע הגמר מול ריאל היתה הפציעה של לובנדובסקי במשחק הראשון. במשחק השני הוא שיחק והיה אחד הגורמים לניצחון. ניצחון שלא הספיק בגלל שהיה מעין שוויון שהוביל להארכה במשחק השני בו ניצחה מדריד! מקווה שהשנה נראה ריאל מול באיירן בגמר. במשחק כזה אני אהיה חצוי כי אהדתי נתונה לשני המועדונים כבר מעל ל 30 שנה. את מנצסטר שהיא מספר 1 שלי קשה לי לסבול במשחק הטקטי המגעיל של זוזה. גועל נפש מרוכז! משעמם טילים…. יש לו מזל שדה חאה שוער כל כך טוב (ממשיך להפתיע אותי עם יד על הלב). האמת היא שהוא מילדי פרגי שתמיד באו לי לא טוב בעין אבל בשנתיים האחרונות שיניתי את דעתי עליו. הוא אחד משני השוערים הטובים בעולם כיום. אם ראית איך אלריך/ק שומר על השער של באיירן, זו גם מלאכת מחשבת. מחליף נפלא לנוייר.

דה שוט
דה שוט
6 years ago
Reply to  דה שוט

שוב – מסכים מיד עם הסוף. זה המפתח כי נוייר כבר מעבר לשיא. מהמעט שראיתי את דה חאה – הוא אכן גדול. אתמול בסוף החצי נתן הצגה. גם אני עם באיירן-ריאל בגמר. הלוואי. ליבי איתך עם ז’וזה, סבלנו ממנו רבות בבונקריאל-בונקרדריד.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
6 years ago
Reply to  דה שוט

רק מחכה שזוזה יעבור לקורבן הבא ובמקומו יבוא מישהו שאוהב כדורגל שמח ובלי פרצופים כמו פוגבה. איפה נעלמה ההתקפה של מנצ'סטר? משחקים רק לרוחב, מה עם קדימה? אנשים מפסיקים לקנות כרטיסים בגלל כדורגל כזה משעמם.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  דה שוט

איך נוביצקי תוקע אותם?

דה שוט
דה שוט
6 years ago

כמו שקובי תקע את הלייקרס. נהנה ממעמד של כוכב ולא נותן תפוקה בהתאם. מעבר לכך, מונע בניה מחדש ובולם, לא בזדון חו״ח, התפתחות של כוחות חדשים.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  דה שוט

איך בדיוק? הבמה הוא נהנה ממעמד של כוכב? איך הוא מונע בניה מחדש או התפתחות של שחקנים בסגל?

דה שוט
דה שוט
6 years ago

פותח בחמישיה, משחק באיטיות, מתפקד לא פעם בתור גו-טו-גיי (למרות שזה עובר לבארנס עם הזמן) ובעיקר – לא מאפשר לשחקן אחר "להשתלט" על הקבוצה ולהתפתח כמנהיג, כי הנוכחות שלו והמעמד שלו בדאלאס גדולים וחזקים מדי, וזה משפיע, לטוב ולרע, על חבריו.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

הכל דיבורים באויר. הוא משחק פחות דקות לוקח פחות זריקות ועדיין אפקטיבי. זה נראה שהוא בהחלט נותן לאיזה בחור אחד צעיר ומאד מוכשר להשתלט על הקבוצה. זה שהאריסון בארנס נטול הכריזמה לעשות זאת היא לא אשמתו של נוביצקי.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

ומה זה מתפקד לא פעם בתור הגו טו גיי? זה שהוא זורק לפעמים נחשב גו טו גיי? הוא לא האופציה הראשונה השניה או אפילו השלישית בהתקפה שלהם. הוא לגמרי פינה מקום לאחרים.

אפלטון
אפלטון
6 years ago
Reply to  דה שוט
דה שוט
דה שוט
6 years ago
Reply to  אפלטון

טיעון חזק אפלטון, כפי שאמרתי – לא בזדון. נוביצקי שחקן מיוחד ואהוב ואכן רחוק מאוד מקובי בהתנהלותו. לצערנו, השורה התחתונה דומה, הנוכחות שלו בקבוצה, כל שכן בחמישיה הפותחת, פוגעת בה. ראה תגובתי לגילרי.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

אבל לא ענית לי. למה הנוכחות שלו בחמישה פוגעת? אין איזה שחקן שיושב על הספסל ונדפק בגלל שנובימצקי שם. הוא לא מונע החתמת שחקנים חדשים אז איפה בדיוק הוא דופק את הקבוצה?

דה שוט
דה שוט
6 years ago
Reply to  אפלטון

אפלטון, טיפה דמגוגי (לא באשמתך). קרא בעצמך את הכתבה שהבאת – הסכומים הענקיים שעליהם כביכול ויתר נוביצקי מחושבים ע"פ הפער מחוזי מקסימום עד השנה כולל! לא בטוח שהיה מקבל חוזה מקס ב-2014, כשהוא בן 35.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

דה שוט זה ממש לא משנה. קובאן מקבל כל העשור האחרון הנחות מנוביצקי שמאפשרות לשניהם לשמור על הקשר והאינטרס המשותף. כלומר החוזים של נוביצקי לא באו על חשבון הקבוצה.

דה שוט
דה שוט
6 years ago
Reply to  אפלטון

גילרי – אני לא אמשים את נוביצקי כפי שאני מאשים את קובי. הסיטואציה לא מוצלחת. דאלאס, למשל, לא ניסתה להביא שחקן דומיננטי בעמדה שלו. הנוכחות שלו בחמישיה לא מתאימה לקבוצת פלייאוף שהוא הכוכב שלה. עשיתי בדיקת משכורות קטנה – נוביצקי, עם 5 מיל' במקום ה-4 סה"כ משכורות שם השנה 85 מיל'. זה בדיחה לעומת קבוצות הפלייאוף, למשל אוק' סיטי בה יש 8 משתכרים מעל או כמו נוביצקי וסה"כ 135 מיל', או ס"א בה יש 7 משתכרים מעל נוביצקי וסה"כ של 116 מיל'.
אולי תוכל להסביר את זה.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

אני חושב שקובאן הסביר יותר טוב ממני – הם במוד טאנקינג.
לא ברור לי מה הטיעון שאתה מעלה כאן לגבי נוביצקי?

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

ואיך אתה יודע את מי דאלאס ניסתה או לא ניסתה להביא?

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  אפלטון

לא קראתי את המאמר, אבל נוביצקי וויתר על משהו כמו 70 מיליון במצטבר.
("רק" 250 מיליון, אם ישחק בעונה הבאה. יכל להרוויח ראלית באותה תקופה 320 מיליון)

אפלטון
אפלטון
6 years ago
Reply to  אפלטון

עידו בהשוואה עם קובי זה מאוד רלוונטי. קובי דרש חוזה מקסימום בגיל הזה, מתוך עיקרון. אגב כמה שירדתי עליו ועל הלייקרס על זה בזמנו למדתי להעריך את זה. נוביצקי מעולם לא העמיד את קיובן במבחן הזה. לא אתפלא אם יקבל מניות או חלק מהקבוצה. הוויתורים שעשה הם אמיתיים.

דה שוט
דה שוט
6 years ago
Reply to  אפלטון

הרבה שחקני פרנצ'אייז ידעו לעזוב את מועדון-האם לפני השקיעה. מייקל, מלון, האקים, יואינג, ויש עוד. אחרים פרשו לפני גיל מופלג מדי – לארי ומג'יק (בנסיבות אחרות). ג'אבר הוא גבוה ולכן האריך ימים, אך לצד כוכבי על כמגי'ק ו-וורת'י.
שחקני פרנצ'אייז שלא עוזבים בזמן פוגעים במועדון שלהם. קובי חירב את הלייקרס לדיראון עולם (5 שנים רצופות מחוץ לפלייאוף למועדון שכמעט תמיד היה בפלייאוף); נוביצקי, בעל כורחו, מונע מדאלאס להפוך לתחרותית. אני חושב שזה פחות או יותר מה שאמרתי לפני שהתחיל כל הויכוח.
קובאן דיבר על העתיד הקרוב, לא על העבר הקרוב.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

בודאי שהויתורים אמיתיים אחרת הוא לא היה יכול להמשיך לשחק בקבוצה. זה היה באינטרס של שני הצדדים.

אפלטון
אפלטון
6 years ago
Reply to  אפלטון

סליחה דה שוט, לא גילרי.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

דה שוט יקירי, אתה חוזר על זה שוב ושוב ולא מסביר איך. נוביצקי לא מתפקד על תקן של פרצ'ייז פלייר יותר.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

והשאלה לגבי הטיעון הלא ברור הייתה בנוגע למשכורות – איך זה מתחבר לנקודה שאתה מנסה להעביר?

דה שוט
דה שוט
6 years ago
Reply to  אפלטון

אפלטון – הטיעון שלך חזק וסייגתי בגינו את ההשוואה לקובי.
גילרי – אני לא בטוח שאתה קורא את התגובות שלי
🙁
הסברתי מקצועית שהוא משחק 25 דקות, מאט את הקבוצה ולא מספק מספרים כמו פעם.
הראיתי ששחקנים יקרים לא מגיעים לקבוצה הזאת.
טענתי שאף כוכב לא יכול להשתלט על קבוצה שלאורך שנים הכוכב הגדול שלה הוא נוביצקי והוא עדיין שם. אפילו האליפות שלהם הייתה חריגה במובן זה – לא היו לידו כוכבים נוספים.
אוסיף ואומר, כמובן ספקולטיבית : אף כוכב לא רוצה לבוא לקבוצה עם שחקן פרנצ'אייז מזדקן שהיא מזוהה איתו ומחוייבת לכבודו. זו הסיבה שכולם ברחו מהלייקרס של קובי בסוף דרכו, זו הסיבה שקיירי ברח מלברון וזו הסיבה שאף אחד לא רוצה לבוא לדאלאס.
אין לי דבר נגד נוביצקי, אני מת עליו ומעריץ שלו ולא היה מאושר ממני כשהוא זכה באליפות. אבל הוא צריך לשחרר את דאלאס כדי שהיא תפרח.
ווהההווו… אני כבר מזיע (אני לא צעיר, כמו נוביצקי).

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

אני קורא. זה אתה שלא קורא את שלי. על סמך מה החלטת שהוא מאט את המשחק שלהם? למה החלטת ששחקנים יקרים לא מגיעים לקבוצה בגללו? אתה יודע מה היה מצב תקרת השכר שלהם לפני עונה או שתיים? ולפני שאתה מזיע אני אחזור שוב על מה שאמרתי – נוביצקי כבר לא הכוכב של הקבוצה הזו. הכדורים לא עוברים דרכו. אמרת גו טו גיי ? זה כבר מזמן לא ככה. יש לך איזה תפיסה בראש ואתה כופה את המציאות עליה.
נוביצקי שחרר וראה איזה פלא יש מקום לילד וכשר כמו דניס סמית' לפרוח. יש מקום להאריסון בארנס (רק שהוא לא מספיק טוב כדי להשתלט על המקום הזה) ויש מקום לכל אחד אחר שיבוא.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

להזכיר לך מתי האריסון בארנס חתם? זה לא היה כל כך מזמן. זה לא ממש מתיישב אם התיאוריה שלך.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  אפלטון

עידו,
ראית השנה את דאלאס???

נוביצקי עלה להם (במצטבר) ב-4 או 5 ניצחונות.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  אפלטון

(הבהרה: הוא אחד מ-2 או 3 השחקנים הבודדים בקבוצה שמציגים רמז של יעילות התקפית. אם לא נוביצקי, יש בהחלט מצב שהם כרגע "מובילים" במירוץ ללוטרי…)

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

כן אני מקשיב -איזה משחקים?

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

חחח, עם זה אני מסכים. אולי קיובאן רומז לו שהוא צריך ל"שבור רגל".

דדי
דדי
6 years ago
Reply to  אפלטון

קובי לא דרש שום חוזה אפלטון.

תפסיק לדמיין דברים.

אתה וכל הפנטזיונרים שמשליכים על קובי את התדמית שהם בעצמם יצרו לו, בלי שום קשר למציאות.

הלייקרס באו אליו מיוזמתם בזמן שעוד היה בחוץ עם אכילס קרוע, ואמרו שהם רוצים לתת לו הארכת חוזה שיבטיח לו להיות השחקן שירוויח הכי הרבה בליגה בשנתיים הבאות.

דדי
דדי
6 years ago
Reply to  אפלטון

ואגב, זה אפילו לא היה מקסימום…

דה שוט
דה שוט
6 years ago
Reply to  אפלטון

גילרי – בארנס לא כוכב (למרות שהוא שחקן מצויין).
אקבל את דבריך – נוביצקי לא פוגע במשחק של דאלאס. יש לך הסבר אחר לחולשה שלהם מאז האליפות?
גיא – מסכים אתך. יכול להיות שבשנתיים האחרונות הם היו חזקים יותר בלעדיו?

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

האריסון בארנס באמת לא כוכב – אבל הוא היה אחד השמות החמים בשוק וחתם אצלם. בוא נגיד את זה ככה. תביא לי דוגמאות לשחקנים שהיה חופשי בשוק שלא רצה לבוא אליהם כשהיה להם מקום.
הסיבה לדעתי היא בעיקר החתמות והעברות גרועות:
מונטה אליס
רייג'ון רונדו
צ'אנדלר פארסונס
טייסון צ'אנדלר.
הפיאסקו עם דיאנדרה ג'ורדן
האריסון בארנס.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

אתה יכול לגם לזרוק פנימה את החוזה של מתיוס אחרי פציעה.

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago
Reply to  אפלטון

דה שוטסטרנד מעדיף להסתובב סביב הנקודה ולא להגיד את האמת. אז אני אגיד.
יש בליגה כוכבים ויש לא כוכבים. אם אתה כוכב אתה כוכב לנצח. הנוכחות, ההתנהלות והמשחק שלך היא של כוכב. אין מה לעשות. ככה זה בחיים. המיוחדים יותר טובים מהשאר.
נוביצקי כוכב. הדרך היחידה לפנות מקום לכוכב אחר שישתלט על הקבוצה היא שהכוכב יעזוב. לכן קארי ודוראנט לא עובדים ביחד ואפשר לראות כבר את מלחמות האגו שלהם. אלא אם מדובר בכוכב כל כך כוכבי שהוא משתלט על כוכבים אחרים. כמו לברון.
כל עוד נוביצקי שם אין מקום לכוכב אחר.
יעשה טובה הגרמני ויפנה את הבמה לכוכב אחר שיבוא. ברגע שהוא ילך כל שחקן ירצה לשחק תחת קובאן ולהיות הכוכב הבא שהוא דואג לכיסו.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

טרול – קישתא

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  אפלטון

דה שוט, נראה לי שהחמצת את הנימה הצינית של תגובתי…

נוביצקי השנה הוא מהבודדים בקבוצה שמפקד בצד ההתקפי.
הוא לא מכריח זריקות, וכאשר הוא זורק (12 נק' למשחק), הוא קולע ב-55% אפקטיבי, 42/9% מהשלוש (הנתון הכי גבוה בקבוצה).

דה שוט
דה שוט
6 years ago
Reply to  אפלטון

אמנם לא בדיוק, אבל אני בהחלט בכיוון החשיבה שהציג שם-נחוץ. תודה.
חייב לפרוש לעת עתה. אני מעריץ גדול של נוביצקי ואין לי משהו אישי נגדו או נגד אופיו.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  אפלטון

אז טוב שדוראנט עזב ופינה מקום והגיע זמן שווסטברוק יעזוב את התאנדר כדי שג'ורג' יוכל לעשות את שלו

Smiley
Smiley
6 years ago
Reply to  אפלטון

דווקא מונטה אליס לדעתי הייתה החתמה טובה. גם עבור הקבוצה וגם עבור השחקן.
המאבריקס, ובמיוחד אליס (שהחייב בדאלאס את הקריירה לאיזה שנתיים), נתנו סדרת סיבוב ראשון אדירה מול הספרס (אותה הפסידו).

הבעיה עם אליס שאולי הוא ישפר במקצת את הקבוצה (תלוי במערכת שבונים סביבו) אבל הוא לא באמת שחקן שיביא את הקבוצה לאליפות.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

אליס לא החייה כלום בדאלאס הוא היה בדיוק אותו שחקן. לקבוצה זה התאים באותו הרגע אבל כמו שאמרת זה לא הפך אותם מחדש לקונטנדרית.

דה שוט
דה שוט
6 years ago

המלצת צפיה -ליגה לאומית, צ׳ארלי שין. לא תצטערו…

אהרון שדה
אהרון שדה
6 years ago

באיחור ניכר .
אשר לקיובן מטומטם או לא הוא מציף את הבעיה .
הצעתי כאן לשנות את הדראפט .
הצעתי הצעה שבעיני היא מעניינת מאד והוא שהחל מדראפט 2021
ההגרלה תיערך לפי אחוז הצלחה של 5 שנים
( כפי הדירוג בליגת האלופות והליגה האירופאית ).
ובא לציון גואל .

אשר לעונש של אובדן האליפויות .
אני מתעב ענישה שכזו זה לא מתאים ולא כל כדורסלן אשם בשטות כזו או אחרת .
זה מעמיד בערבון מוגבל כל תואר שמושג על המגרש שכן מחר מישהו יספר משהו וישלחו מגורדן את אליפות המכללות זה נראה לי הזוי .

שייקה
שייקה
6 years ago

המלצות לאיזה 1-2 משחקים של יוטה לראות, מתוך הרצף האחרון?

john
john
6 years ago
Reply to  שייקה

ההתחלה די מגניבה. יש את השחיטה של ג"ס ופיניקס (נראה לי ג"ס היה קודם).

היה גם את המשחק מול הספרס בלי דונבן שרוביו נראה כמו הרכז הטוב בליגה

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

תודה למגיבים. זה עתה סיימתי לקרוא 157 תגובות שכמעט כולן הגיוניות ולעניין – אבל כמובן שישנן דעות שונות בכל נושא חשוב כזה.

bobby
bobby
6 years ago
Reply to  מנחם לס

+מיליון! תודה מנחם.

אפלטון
אפלטון
6 years ago

מנחם יא קרוע, מה אתה שם את התמונה הזו יחד עם הכותרת הזו??

אור
אור
6 years ago
Reply to  אפלטון

חחחחחחחחח תכלס

john
john
6 years ago
Reply to  אפלטון

2018 כדאי באמת להוריד…

אפלטון
אפלטון
6 years ago

כמה הליגה לא אהבה את זה שקיובן העז להגיד 'טנקינג' בקול רם?
600,000$ לא אהבה.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  אפלטון

יפה, זה אפילו יותר גרוע מלא לתת לדאנקן ושות לשחק מול מיאמי

אפלטון
אפלטון
6 years ago
Reply to  Ish

נראה לי במידה שווה לכמה שהנזק של המהלך גורם לליגה.
כמו שאמרתי זה תקדים מסוכן, ואני די שמח שקיובן עשה את זה.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  אפלטון

זה פחות יפה אבל שלקח את המקום הראשון(עבור בן אדם יחיד) מרדמנוביץ' והסנובורד

אפלטון
אפלטון
6 years ago
Reply to  Ish

עכשיו הייתי צריך ללכת לגוגל בגללך. מרגיש שקיובן יצא בזול פה.

א.ב
א.ב
6 years ago

מישהו מוכן לספור את כמות האליפויות שקבוצות לקחו בזכות טנקינג בעשרים השנים האחרונות?

אפלטון
אפלטון
6 years ago
Reply to  א.ב

עם סן אנטוניו וקליבלנד או בלי?

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  אפלטון

אני לא הייתי מחשיב את הקאבס כי אמנם הם עשו טנקינג עבור לברון אבל הוא עזב וחזר ושחקן חופשי

דוראנט אמירה אומללה
דוראנט אמירה אומללה
6 years ago
Reply to  Ish

מה עם הטנקינג עבור ויגינס בנט ואירווינג שהביא להם את לברון בחזרה?

אפלטון
אפלטון
6 years ago

טנקינג עבור בנט? נראה לי די הורס את טיעון הטנקינג כאן…
בסופו של דבר לא יעזור כלום, בשיטה הנוכחית טנקינג זו הדרך הבטוחה ביותר להרים קבוצה. בגלל זה הליגה שינתה את החוק קצת (וחבל שלא מתחיל השנה מה שדווקא יגרום לטנקינג רבתי כ'הזדמנות אחרונה'). מה שאני מקווה שיחזור למצב של סיכוי שווה לכל הקבוצות שנותרו מחוץ לפלייאוף. (למרות שאהבתי את הרעיונות המקוריים על סוג של פלייאוף תחתון).
כך או כך, כל אמירה אומללה נוספת של בעלים או שחקן תקדם את השינוי, אז אני בעד.

Ish
Ish
6 years ago

אני לא חושב שאני יכול להחשיב את זה.
קודם כל קיירי בכלל בחירה מהקליפרס, ושנית הם פשוט היו גרועים כי זה מה שהיה להם.

אפלטון
אפלטון
6 years ago

ונראה שהסיפור עם קאווי ממשיך. כמה דברים ביזאריים קורים השנה

trusttheprocess
trusttheprocess
6 years ago

מי זאת הבחורה? היא דומה ל-לבנונית ההיא

trackback

[…] Weirdos & No-Names, וכמובן סקוטי הופסון), הם התחזקו מאוד. פליטת הפה של מארק קיובן די הבהירה לנו לאן מועדות פניה של דאלאס, והן היו למטה. […]

סגירת תפריט
191
0
Would love your thoughts, please comment.x